pátek 14. září 2012

Měsíc v USA

Měsíc první, den 32., 22. den školy.

Cas bezi, vsechno utika a uz jenom par mesicu a jsem doma :D! Nikdy jsem nezminila psychiku studenta away, tak tady mate vedecky pruzkum  :D :
První týden po příjezdu jsme měli setkání s místní koordinátorkou, upozorňovala nás na "fáze" pobytu exchange studentů:
  1. Exitement (very positive about culture, impressions...)
  2. Fight-Flight  (begins to interact with culture,  begin to critize and compare, zacina hledat zapory...)
  3. Appreaciation (begins to understand)
  4. Acceptance (enjoy being in the culture)
Myslím si, že je zajímavé vědět, že něco takového existuje, já osobně jsem měla stav II. asi jedno odpoledne  druhý týden v usa , ale co nám třeba říkala Nancy (koordinátorka) - někdy se stane, že někdo to má i měsíc nebo vůbec :)... 
Mám pocit, že je tady mezičasová brána, protože čas běží tak rychle! 
V pondělí jsme večer šly sAudrou a s  našimi novými německými přáteli  (viz článek Obama) do kina na Amazing spiderman. Ten film je naprosto úžasný :)))!! Potom jsme si zašli do Orange leaf, frozen joghurt, takže podle amíků zdravé mlsání :D... Je to naprosto úžasné. Vezmete si kelímek a pak se na vás usmívají různé příchutě, které si samy pumpujete do vaseho kelímku. Od oreové, brownies, peanutt butter, přes wedding cake, mango, strawberry po grape. Poté si můžete vaši už tak dobrůtku dochutit kousky jahod, malin, nuts, msm's, oreos atd atd :D... Platí se na váhu :D.... Je to moc mňam. Opravdu :D.




foto z Orange leaf :)

V úterý a čtvrtek vládly mým dnům volejbalové dny, kterým samozřejmě předcházely dress-up days. Ve středu, tedy den před čtvrtečním dress-up dnem jsme se domluvili, že si dáme tepláky. Viděli jste film Protivný sprostý holky? Dívčí gang tam měl pravidlo ve středu růžová only. A tohle "pravidlo" se tu drží taky. Takže středa byla ve jménu tepláků a růžové. Muj historicky prvni den v teplakach v hugh school. Jinak na teplákách na high school není nic neobvykleho, oni na vkus, nebo celkově, co kam nosí naprosto nedbají. Zato hodně dbají o své vlasy. Klidně by šli v teplákách, nejvytahanějším tričku, ale vždy natočené, spletené nebo vyžehlené vlasy :D:). Ve středu jsme měli Youth group, moc se mi to líbí. Mám ráda otevřenost k víře, čím dál víc :).
Junior varsity and varsity (neni uplne cely tym, chybi freshmans...)
Ukol pro dnesni den:
Vsimnete si umevu (at zije "americky usmev" btw oni nase prirovnani neznaji :D)

Dnešní den, byl poklidný jako každý pátek i dnešní pátek byla "pizza night", kdy Patty (mamka) dělá domácí pizzu, na návštěvu přišly kamarádky a potom Maddie šla připravit překvapení pro Nicole k narozeninám. My jsme mezitím sledovaly Capitan America, protože zítra jdeme na Avengers. Juchuu, konečně jsem se dočkala. Můj život se začal točit kolem superheros! V mých hodinách Multimedia, pracujeme celý rok na tvorbě Yearbook. Jako letošní téma knihy jsme vybrali téma: "comics",  tak uvidíme co se z toho vyklube. Ale na naší škole máme i naše hrdiny. Dva týdny zpět  na fotbalovém zápase se zranil protihráč a asi dvacet minut ležel bez pohnutí na zemi. Všude vládlo ticho, naši hráči celou dobu klečeli a v jednu chvíli se za něj i všichni pomodlili. Pak přijela další sanitka (nejvyššího stupně)  a odvezli zraněného do nemocnice. Je v pořádku ;), ale před tím se říkalo, že má něco s míchou. Takže Supernorse (naše škola si říka Norse :D)
Po shlédnutí movie jsme jeli k Nikol, kde jsme potajnu před domem postavily stan, a pak šly ji překvapit :). Holky teď někde leží ve stanu a ještě kecají a nebo spí, já jelikož mě chytá nemoc za pačesy, spím doma :). A zítra poslední den s Audrou, než mi odjede na rok učit do Španělska. Moc všechny zdravím z poza velké louže :)!

P.S.Málem bych zapomněla, mám homecoming date! Juhuuuu!
P.P.S. Dnešní den můžeme slavnostně prohlásit jako "locker day", protože locker už otevřu na první pokus :D
Ano, Jacob je opravdu vysoky. Fotka z prvniho setknani s mym jedinym bratrem :)
(Lili, ja, Amy, Jacob, jeho pritelkyne Amber)


Prekvapeni pro Nicole (vlevo :)) 

vsimnete si, prosim, dumyslne vymyslenkych dozicek na pepr a sul :)

4 komentáře:

  1. Ty zmrzlinové krámky jsou bombáááá! A jejich zmrzlinka z orea :) yummy

    OdpovědětVymazat
  2. Dress-up days jsou dobré, ale třeba ty tepláky do školy bych normálně nenosila. Homecoming bude určitě super, užij si ho. A taky přeper tu nemoc.)!

    OdpovědětVymazat
  3. B: To jsou! Zatim mi nejvic chutna wedding cake "jogurto-zmrzka :D"!
    J: Taky jsem z toho mela uplne divny pocit, nosit teplaky do skoly... Oni proste takovy jsou-pohodlni:D, ale ono to opravdu je pohodlne byt ve skole jen v teplacich :D.... Na homecomming uz se tesim, urcite pak vsechno popisu, chysta se opravdu moc veci po cely tyden :)..... Dekuji, snad ji porazim :)))!

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že si to užíváš :) já s lockerem problém díky bohu neměla, takže už druhej nebo třetí den jsem to dala napoprvé :) závidim ti všechny ty kamarády, já mám pocit, že jsem neviditelná snad.. jak jsi se s holkama seznámila? :)

    OdpovědětVymazat

P.S. mám instagram :D @gejdiv