úterý 1. července 2014

Soudná cesta do Norimberku

     Ten starý známý pocit, kdy po půlnoci zavřete oči. Zachumláte se pod deku, schováte omrzlé konečky prstů na noze pod roh peřiny, podložíte polštář rukou, a snažíte se usnout. V tom vám začnou v hlavě naskovat všechny podstatné věci, které by jste si přece měli vzít s sebou. Tak vstanete jednou. S dobrým pocitem se vrátíte do postele. Ale tito moskomoři se neustále vrací a nenechají vás uniknout do Hajan a Kutí ani za nic. Až prostě usnete únavou. Probudíte se po pěti hodinách spánku, samozřejmě dřív, než budík vůbec zazvonil a začíná nový den.
    Kufr váží tak sto padesát kilo a to jsem se vážně snažila, přece jsem zmiňovala, že jsem užila zkušeností z tetris! S každým zvednutím si připomínám, to budou svaly, a tak, bez vrásek zvedám svůj lehce obézní kufr do schodů i ze schodů.
Moje trasa:
St. Město u UH > Olomouc
Olomouc> Cheb
Cheb>Norimberk
   K mým oblíbeným dialogům v knihách J. Austenové patří ta, kde se Elizabeth ptá Mr. Collinse, zdali si své lichotky připravuje předem nebo přichází přirozeně (teď jsem to opravdu vytáhla). Tak i já jsem si po cestě do země Ne, trénovala. Ačkoliv ne lichotky, ale konverzace. A vypisovala slovíčka, která by se mi mohla hodit. První slovíčko: težký (znám jen schwer, neznala jsem wuchtig) - byla to omluva za kufříček.
   V mezipauzách pasivních konverzací jsem shlédla Ruby Sparks, hezký film, na csfd.cz jsem dala celé 4* :-).  Vlak z Chebu byl načuchlý nemčoury, jejich tóny hlasů s příchutí cigaret a pachem zvláštně štiplavým. Avšak jediný pohled z okna, rázem jsem na všechny Ně (mce) zapomněla.
   Na nadraží pro mě nastala chvíle psychicky nejvypjatější (fyzicky taky, táhla jsem ten kufr). Smíření s tím, že dětské vstupné nejsou pro mě, a že já jsem ten, který se odteď musí starat. O někoho malého, citlivého, čistého. Taky mě stále hlodalo, že neumím moc neměcky.
   V USA jsem to takhle vůbec necítila, byla jsem si jistá jazykem a veděla jsem, že já budu ten, o kterého bude postaráno. A prostě strach neměl v mysli ani srdci žádný prostor.
  Ikdyž přece něco dnešní den měl společného s mým prvním dnem v USA. Ford je Amerika a Volkswagen je Neměcko. Takže jsme jeli "správnou"  značkou.
 A jaké bylo mé první jídlo? No přece pizza :D.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

P.S. mám instagram :D @gejdiv